Met trots delen we verschillende projecten en samenwerkingen op het gebied van marketing, communicatie, recreatie en toerisme.

Leerdamglasstad.nl is ontstaan uit een samenwerking tussen diverse toeristische partijen, lokale ondernemers, enthousiaste vrijwilligers en de Gemeente Leerdam. Wat begon als een denktank en werkgroep vloeide dankzij de structurele steun van de Gemeente Leerdam uit tot de stichting Marketing Leerdam Glasstad en de organisatie Leerdamglasstad.nl. In 2018 openden we onze deuren, online en in ons Tourist Information Office in de stad en willen we onze drie grootste ambities gaan waarmaken:  

Glasmuseum illustratieHet positioneren van de stad Leerdam en haar omgeving op (inter-) nationaal gebied.
Leerdam en het gebied daaromheen heeft veel te bieden, meer dan je misschien denkt. We willen laten zien dat onze stad de moeite waard is om te bezoeken en dat wij centraal, in één van de mooiste recreatiegebieden van Nederland, liggen. Oké, we zijn misschien (nog) geen wereldstad, maar met een beetje humor en een tikkeltje lef begeven wij ons tussen de grote steden. 

Het creëren van samenwerking.
Samenwerking tussen onze organisatie en de burgers, toeristische partners, ondernemers en de overheid. Wij geloven erin dat we samen meer voor elkaar krijgen dan individueel.  

Het bijdragen aan de economische groei van Leerdam.
Hoe meer bezoekers Leerdam ontvangt, hoe meer onze stad gaat bruisen. Hoe meer Leerdam bruist hoe interessanter het vestigingsklimaat. Wij zetten ons in om dit te realiseren en om dit aan de rest van Nederland te laten zien. 

Samenwerkingen

Samenwerkingen tussen onze organisatie, toeristische partners, ondernemers en de overheid.

In de media

Leerdam Glasstad in (inter)nationale perspublicaties & media

Leerdamtas

De Leerdamtas, wie kent hem niet? Stoer gedurfd en een echte wereldreiziger. Onze eerste guerilla campagne was zeer succesvol. Leerdammers en bezoekers gingen massaal met het tasje op de foto in het buitenland. We ontvingen foto’s van meer dan 97 bestemmingen!